Thursday, October 14, 2010

Kerajaan harus batalkan konsert Adam Lambert

Konsert Adam Lambert yang akan diadakan 14 Oktober dibantah sekeras-kerasnya oleh majoriti mahasiswa seluruh IPT. Seperti yang diketahui, Adam Lambert adalah seorang pengamal homoseks atau 'gay' dan beliau sendiri tidak diterima di negara barat.

Dalam kebanyakan konsert Adam Lambert, beliau 'seronok' mempamerkan aksi lucah dan tidak bermoral di hadapan penonton. Konsert yang akan diadakan di Malaysia ini dijangka akan dihadiri oleh pengamal homoseks Malaysia.



Walaupon di saat akhir, Kerajaan seharusnya membatalkan konsert tersebut supaya tidak mengundang kemarahan rakyat Malaysia serta mencemarkan negara yang majoritinya yang beragama Islam.

Kerajaan kini dilihat begitu tidak mengambil endah terhadap isu yang berkaitan agama yang berlaku di negara ini. Budaya homoseks dan maksiat semakin berleluasa tetapi tiada tindakan yang diambil oleh pihak kerajaan. Seharusnya kerajaan harus peka terhadap isu-isu ini.

Jika tindakan tidak diambil, kemungkinan besar masyarakat terutama mahasiswa Islam akan hilang kepercayaan terhadap Kerajaan. Kerajaan perlu utamakan Agama Islam dahulu, bukan politik semata-mata.

No comments: